Passer au contenu

/ Faculté des sciences de l'éducation

Je donne

Rechercher

Olivier Bégin-Caouette

Vcard

Professeur agrégé

Faculté des sciences de l'éducation - Département d'administration et fondements de l'éducation

Marie-Victorin office A-514

olivier.begin-caouette@umontreal.ca

Travail 1 : 514 343-6111 #36328

Affiliations

Education Programs

  • Teaching and Education Sciences Administration and Management Sciences
  • Teaching and Education Sciences
  • Teaching and Education Sciences
  • Teaching and Education Sciences Administration and Management Sciences
  • Teaching and Education Sciences
  • Teaching and Education Sciences Administration and Management Sciences
  • Teaching and Education Sciences

Courses

  • ETA6400 Fondements et enjeux de l'enseignement supérieur
  • ETA6968 Stage : administration de l’enseignement supérieur

Expertises

Responsabilities and outreach Expand all Collapse all

Activités au sein d’organismes ou d’entités de l’institution
Responsabilités administratives
Activités clinique et professionnelle
Organisation d’événements
Autres activités et contributions
Services à la collectivité
Transfert technologique et de connaissances

Student supervision Expand all Collapse all

Analyse descriptive de la formation initiale des enseignants d’éducation physique en Finlande Thèses et mémoires dirigés / 2020 - 2020
Graduate : Paradis, Philippe
Cycle : Master's
Grade : M.A.
Thèses et mémoires dirigés

Research projects Expand all Collapse all

Cocréation et évaluation de milieux d'apprentissage en réseau international (MARI) dans quatre collèges d'enseignement général et professionnel (cégeps) Projet de recherche au Canada / 2023 - 2027

Lead researcher : Olivier Bégin-Caouette
Co-researchers : Sébastien Béland , Samuel Fournier St-Laurent , Nicole Lacasse , Marie-Josée Goulet , Daniel Berthiaume , Simon Morin
Funding sources: CRSH/Conseil de recherches en sciences humaines du Canada
Grant programs: PVX99097-Subvention de développement de partenariat

Regards interdisciplinaires sur les missions de l’enseignement supérieur Projet de recherche au Canada / 2022 - 2027

Lead researcher : Olivier Bégin-Caouette
Co-researchers : Alexandre Beaupré-Lavallée , Sébastien Béland , Neerusha Baurhoo Gokool , Catherine Larouche , Jean Bernatchez , Pier-André Bouchard St-Amand , Cathia Papi , Nicole Lacasse , Denis Savard , Jason Luckerhoff , Marie-Josée Goulet , Michel Umbriaco , Martin Maltais
Funding sources: FRQSC/Fonds de recherche du Québec - Société et culture (FQRSC)
Grant programs: PVXXXXXX-(SE) Programme Soutien aux équipes de recherche - Stade de développement : Nouvelle équipe

La place du français en enseignement supérieur au Québec Projet de recherche au Canada / 2022 - 2023

Lead researcher : Olivier Bégin-Caouette
Co-researchers : Marie Thériault , Alexandre Beaupré-Lavallée , Cathia Papi
Funding sources: Centrale des syndicats du Québec
Grant programs:

Les milieux d'apprentissage en réseau international (MARI) dans les cégeps. Projet de recherche au Canada / 2021 - 2023

Lead researcher : Olivier Bégin-Caouette
Funding sources: CRSH/Conseil de recherches en sciences humaines du Canada
Grant programs: PVX20020-Subvention institutionnelle du CRSH - Subventions d'exploration

Canadian Academic Profession and the Knowledge Society: An International Comparative Analysis Projet de recherche au Canada / 2019 - 2023

Lead researcher : Glen Jones
Co-researchers : Olivier Bégin-Caouette
Funding sources: CRSH/Conseil de recherches en sciences humaines du Canada
Grant programs: PVXXXXXX-Subvention Savoir

Étude des facteurs systémiques contribuant à la production de recherche universitaire en Alberta, en Colombie-Britannique, en Ontario et au Québec Projet de recherche au Canada / 2019 - 2023

Lead researcher : Olivier Bégin-Caouette
Funding sources: FRQSC/Fonds de recherche du Québec - Société et culture (FQRSC)
Grant programs: PV113813-(NP) Soutien à la recherche pour la relève professorale

La production de recherche au Canada: facteurs individuels, institutionnels et systémiques Projet de recherche au Canada / 2019 - 2023

Lead researcher : Olivier Bégin-Caouette
Co-researchers : Alexandre Beaupré-Lavallée , Sébastien Béland , Jean Bernatchez , Glen Jones , Amy Metcalfe
Funding sources: CRSH/Conseil de recherches en sciences humaines du Canada
Grant programs: PV153480-Subventions de développement Savoir

Étude des facteurs systémiques contribuant à la production de recherche universitaire en Alberta, en Colombie-Britannique, en Ontario et au Québec Projet de recherche au Canada / 2019 - 2022

Lead researcher : Olivier Bégin-Caouette
Funding sources: FRQSC/Fonds de recherche du Québec - Société et culture (FQRSC)
Grant programs: PV113813-(NP) Soutien à la recherche pour la relève professorale
Historical period: 2000 A.D. - Present

Supplément COVID-19 CRSH / La production de recherche au Canada: facteurs individuels, institutionnels et systémiques Projet de recherche au Canada / 2020 - 2021

Lead researcher : Olivier Bégin-Caouette
Funding sources: CRSH/Conseil de recherches en sciences humaines du Canada
Grant programs: PVXXXXXX-Supplément à l’appui des étudiants, des stagiaires postdoctoraux et du personnel de soutien à la recherche COVID-19

La production de recherche au Canada: facteurs individuels, institutionnels et systémiques Projet de recherche au Canada / 2019 - 2021

Lead researcher : Olivier Bégin-Caouette
Co-researchers : Sébastien Béland , Glen Jones
Funding sources: CRSH/Conseil de recherches en sciences humaines du Canada
Grant programs:
Historical period: 2000 A.D. - Present

Publications Expand all Collapse all

Chapitres

Bégin-Caouette, O., Nilson, M. et Beaupré-Lavallée, A. (2023). Policy framing in higher education in Canada. Dans J. Jungblut, E. Ness, D. Rexe et M. Maltais (dir.), Comparative higher education politics: Policymaking in North America and Western Europe (pp. 281-312). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-031-25867-1_12

Bégin-Caouette, O., Aarrevaara, T., Rose, A.-L., & Arimoto, A. (2023). Collaboration practices and outcomes: A comparative analysis of academics’ international research activities. In Çalıkoğlu, A., Jones, G.A, & Kim, Y. (Eds.), Internationalization and the Academic Profession : Comparative Perspectives (pp. 191-215). Springer.

Bégin-Caouette, O., Maltais, E. & Nakano Koga, S.M. (2023). Context Matters: Conceptualizing Public Research Funding through the Lens of the Varieties of Academic Capitalism Approach. Dans B. Lepori, B. Jongbloed et D. Hicks (dir.), Handbook of Public Research Funding (pp. 340-360). Edward Elgar. 

Beaupré-Lavallée, A. et Bégin-Caouette, O. (2021). Quebec CEGEPs as models of social and curricular adaptation. Dans E. Knight et L. Wheelahan (dir.), Equity and Access to High Skills through Higher Vocational Education (pp. 215-237). Palgrave Macmillan.

Bégin-Caouette, O., Jones, G.A., Karram Stephenson, G. et Scott Metcalfe, A. (2021). Canada: The role of the university sector in national research and development. In F. Huang, Aarrevaara, T. et G.A. Jones (dir.), Universities in the Knowledge Society: The Emerging Nexus of National Systems of Innovation and Higher Education (pp. 375-392). Springer.

Beaupré-Lavallée, A. & Bégin-Caouette, O. (2018) Collective Student Action and Student Association in Quebec, in Archer W. et Schuetze H.G. (eds) Policies and Reforms Affecting Higher Education’s Principal Mission: Preparing Students for Life and Work. Netherlands: Brill Publisher.

Bégin-Caouette, O. (2017). Meeting the Challenges of Globalization While Preserving Institutional Singularity: The Case of Quebec CEGEPs (pp.1-16). In R.L. Raby & E.J. Valeau (Eds.), Handbook of Comparative Studies on Community Colleges and Global Counterparts. Springer Publishers. 10.1007/978-3-319-38909-7_25-1.

Articles revus par les pairs

Bégin-Caouette, O., Papi, C. et Benhassine, E. (2024). La recherche en français au coeur des dynamiques de concurrence internationale : la perspective des chercheurs québécois. Enjeux et société11(1), 52–80. https://doi.org/10.7202/1112127ar.

Bégin-Caouette, O., Béland, S., Karram Stephenson, G., Jones, G.A. et Scott Metcalfe, A. (2024). Academic work and institutional diversity in Canada: Findings form the APIKS study. McGill Journal of Education. https://mje.mcgill.ca/article/view/10063.

Pelletier, L., Bégin-Caouette, O., Karram Stephenson, G., Jones, G.A. & Scott Metcalfe, A. (2023). Studying the gender gap in academic research production among Canadian university professors using the multilevel approach to gender inequalities framework. Studies in Higher Education. https://doi.org/10.1080/03075079.2023.2258167.

Lefebvre, M.-E., Maltais, É., Bégin-Caouette, O., Jones, G.A., Karram Stephenson, G. et Scott Metcalfe, A. (2023). The Correspondence between Canadian University Professors’ Sociodemographic Characteristics and their Collaboration... with International Colleagues. Comparative and International Education, 51(2). https://doi.org/10.5206/cie-eci.v51i2.14370

Legusov, O., Jafar, H. et Bégin-Caouette, O. (2022). International Students at Canadian Community Colleges : Emerging trends. Journal of International Students, 13(3). https://doi.org/10.32674/jis.v13i3.5019.  

Bégin-Caouette, O. et Zambo Assembé, É. (2022). L’influence des activités internationales sur la production de recherche universitaire au Canada. Revue d’éducation comparée et internationale / Comparative and international education, 50(2), 13-32. https://doi.org/10.5206/cieeci.v50i2.14094. 

Karram Stephenson, G., Jones, G. A., Bégın-caouette, O. et Scott Metcalfe, A. (2022). Professors and Internationalization in Canada: Academic Disciplines and Global Activities. Yükseköğretim Dergisi, Internationalization in Higher Education (14-23). https://doi.org/10.2399/yod.22.202202.

Nakano Koga, S.M. & Bégin-Caouette, O. (2021). ¿Una ciencia coordinada? Revisitando los intentos de la coordinación de la investigación científica. Revista Eletrônica Pesquiseduca, 14(33), 137-163. https://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/article/view/1210

Nakano Koga, S.M., Beaupré-Lavallée, A., Bégin-Caouette, O. (2021). Accountability Measures in Higher Education and Academic Workload: A Ten-year Comparison. Brock Education, 30(2), 116-136. HTTPS://DOI.ORG/10.26522/BROCKED.V30I2.872 

Bégin-Caouette, O., Champagne-Poirier, O., Loiola, F., Beaupré-Lavallée et Paradis, P. (2021). Faire face aux transformations dans l’enseignement supérieur. Revue Enjeux & Société, 8(2), 216-242. https://doi.org/10.7202/1078496ar 

Nakano Koga, S.M., Beaupré-Lavallée, A., Bégin-Caouette, O. (2021). Accountability Measures in Higher Education and Academic Workload: A Ten-year Comparison. Brock Education, 30(2), 116-136. HTTPS://DOI.ORG/10.26522/BROCKED.V30I2.872

Bégin-Caouette, O., Nakano Koga, S.M. et Karram Stephenson, G. (2020). L’influence perçue des instruments d’action publique fédéraux et provinciaux sur la production de recherche universitaire au Canada. Revue canadienne de l’enseignement supérieur, 50(3). https://doi.org/10.47678/cjhe.vi0.188799.

Karram Stephenson, G., Jones, G.A., Bégin-Caouette, O., Scott Metcalfe, A. (2020). Teaching, research and the Canadian professoriate : Findings from the 2018 APIKS survey. Higher Education Forum, 17(3), 25-41. http://doi.org/10.15027/48953

Karram Stephenson, G., Jones, G.A., Fick, E., Bégin-Caouette, O., Taiyeb, A. et Metcalfe, A. (2019). What’s the protocol? Canadian university research ethics boards and variations in implementing Tri-council policy. Canadian Journal of Higher Education, 50(1), 67-81.

Bégin-Caouette, O. (2019). Behind Quality, there is Equality: An Analysis of Scientific Capital Accumulation in Social-democratic Welfare Regimes. Comparative and International Education, 48(1). https://ir.lib.uwo.ca/cie-eci/vol48/iss1/5.

Eastman, J., Jones, G.A., Bégin-Caouette, O., Noumi, C. et Trottier, C. (2019). Federalism and university governance in Canada. Administration publique du Canada, 62(2), 335-355.

Bégin-Caouette, O., Trottier, C., Eastman, J., Jones, G.A., Noumi, C. et Li, S.X. (2018). Analyse de la gouvernance systémique des universités au Québec et comparaisons avec quatre autres provinces canadiennes. Revue canadienne d’enseignement supérieur, 48(3), 1-22.

Bégin-Caouette, O., Jansson, J. et Beaupré-Lavallée, A. (2018). The Perceived Contribution of Early-Career Researchers to Research Production in Nordic Higher Education Systems. Higher Education Policy. https://doi.org/10.1057/s41307-018-0125-5.

Eastman, J., Jones, G.A., Bégin-Caouette, O., Li, S., Noumi, C., & Trottier, C. (2018). Provincial oversight and university autonomy in Canada: Findings of a Comparative Study of Canadian Universities. Canadian Journal of Higher Education, 48(3), 65-81.

Bégin-Caouette, O. (2018). Le processus d'internationalisation des cégeps: Une analyse historique et géopolitique. Revue canadienne d'enseignement supérieur, 48(1), 99-117. http://journals.sfu.ca/cjhe/index.php/cjhe/article/view/188118/pdf

Bégin-Caouette, O., K. Schmidt, Evanthia, C.C. Field (2017). The perceived impact of four funding streams on academic research production in Nordic countries: the perspectives of system actors. Science and Public Policy. DOI: https://doi.org/10.1093/scipol/scx014.

Bégin-Caouette, O., Askvik, T. & Bian, C. (2106). Interplays between Welfare Regimes Typology and Academic Research Systems in OECD Countries. Higher Education Policy,

Bégin-Caouette, O., Khoo, Y., & Afridi, M. (2015). The processes of designing and implementing globally networked learning environments and their implication on college instructors’ professional learning: The case of Québec CÉGEPs, Comparative and International Education, 43(3).

Bégin-Caouette, O, Niflis, K., & Angers, V. (2014). Organizational strategies and participation rate in student mobility projects: The case of technical and vocational education institutions, Community College Journal of Research and Practice, 39(6), 568-583.

Bégin-Caouette, O. & Jones, G. (2014). Student organizations in Canada and Quebec's "Maple Spring", Studies in Higher Education, 39(3), 412-425.

Bégin-Caouette, O. (2012). Internationalisation of in-service teacher training in Quebec CEGEPs and their foreign partners. Prospects, 42(1), 41-63.

Communications Expand all Collapse all

Hazoume, S., Béland, S., Bégin-Caouette, O. et Bruneau, M. (2024). Construction et validation d’une échelle de compétence interculturelle francophone. Communication orale dans le cadre de la 45e session d'étude de l'ADMEE-Canada, Sherbrooke, 14 novembre 2024.

Beaupre-Lavallee, A., Zambo Assembe, E., Marois, S., Bégin-Caouette, O. (2024). Higher Education Institutions’ Response To Language Legislation In The Province of Quebec (Canada). 36e congrès annuel du Consortium of Higher Education Researchers (CHER), Luxembourg, 6 septembre 2024.

Benhassine, E. et Bégin-Caouette, O. (2024). Les professeurs en début de carrière : une analyse selon le genre. Colloque de l’Association internationale de pédagogie (AIPU) 2024. Sherbrooke, 30 mai 2024.

Pelletier, L. et Bégin-Caouette, O. (2024). Explaining the Gender Gap in Research Production: A Canadian Perspective. Changes in the Academic Profession in the Knowledge-Based Society and International Comparison. Hiroshima, 3 février 2024.

Bégin-Caouette, O., Rojas, M.J., Payan, C.M., Perez Mora, R. et Alpizar, F. (2023). Enfoques y perspectivas para la evaluación y aseguramiento de la calidad en educación superior. Panel d’expert présenté dans le cadre du Congrès des Amériques sur l’éducation internationale (CAEI). Mirage Convention Center, Las Vegas, 7 novembre 2023.

Goulet, M.-J., Champagne, A., Hazoume, O.F. et Bégin-Caouette, O. (2023). Réaliser des projets de recherche dans l’esprit du développement durable : le défi des structures institutionnelles. Université de Montréal, 12 mai 2023.

Bégin-Caouette, O. (2023). La place du français en enseignement supérieur : une analyse quantitative. 90e Congrès de l’Acfas. Université de Montréal, 11 mai 2023.

Bégin-Caouette, O., Bouchard, F., Dufour, P. et Matas, J. (2023). Écosystème international de soutien à la recherche : tendances, stratégies, modèles de gouvernance. 90e Congrès de l’Acfas. Université de Montréal, 10 mai 2023.

Bégin-Caouette, O. (2023). Les mobilités étudiantes au Canada: pouvoir symbolique ou croissance économique? Dans le cadre des Journées d’études de l’URMIS : Mobilités étudiantes et fabrication des élites à l’épreuve des politiques d’internationalisation de l’enseignement supérieur : Regards croisés Sud/Nord/Est/Ouest. MSH Sud-Est Campus Saint-Jean d’Angély, France.           

Nakano Koga, S.M., Benhassine, E. & Bégin-Caouette, O. (2023). The Academic Profession Moving Forward: Gender Equality and Early Career Researchers. APIKS Conference. Arica, Chile, January 24-26. (en ligne).

Bégin-Caouette, O., (2022). L’internationalisation à la croisée des dynamiques de concurrence. 4e Séminaire international MUFRAMEX : Enjeux et défis de l’internationalisation de l’e 2.

Maltais, M., Lacasse, N. et Bégin-Caouette, O. (2022). L’internationalisation des universités québécoises : De société distincte à petit exportateur. 89e Congrès de l’Acfas. Université Laval, 12 mai 2022.

Bégin-Caouette, O., Maltais, É. (2022). Question de contexte : une analyse du financement public de la recherche à la lumière des variétés du capitalisme universitaire. 89e Congrès de l’Acfas. Université Laval, 10 mai 2022.

Nakano Koga, S.M. et Bégin-Caouette, O. (2022). La production de recherche universitaire au Québec : Une exploration des facteurs systémiques. 89e Congrès de l’Acfas. Université Laval, 10 mai 2022.nseignement supérieur. Bordeaux (en ligne).

Bégin-Caouette, O., Maltais, É. & Nakano Koga, S.M. (2021). Different contexts : different research funding policies. EU-SPRI Conference 2021 - Science and Innovation – an uneasy relationship? Oslo, Norvège, 9 juin 2021.

Bégin-Caouette, O. & Béland, S. (2021). Individual, institutional and systemic contributing to academic research production: A statistical model. Conference of the Canadian Society for the Study of Higher Education (CSSHE), Edmonton, Alberta, Juin 2021.

Bégin-Caouette, O., Béland, S., Karram Stephenson, G., Jones, G.A. et Metcalfe, A.S. (2021). La différentiation institutionnelle au Canada sous l'angle du travail professoral. Conférence lors du congrès annuel de la Société canadienne pour l’étude de l’enseignement supérieur (CSSHE), Edmonton, Alberta, Juin 2021.

Zambo Assembé, É.S., & Bégin-Caouette, O. (2021). The influence of internationalization on academic research production in Canada. Conference of the Canadian Society for the Study of Higher Education (CSSHE), Edmonton, Alberta, Juin 2021.

Bégin-Caouette, O., Nakano Koga, S.M., Beaupré-Lavallée, A. (2020). Accountability and academic workload in Canada. International Conference of the Academic Profession in the Knowledge Society (APIKS). Vilnius, Lithuanie, Août 2020.

Bégin-Caouette, O. (2020). New Horizons in Comparative (Higher) Education: the Multilevel Problem Approach. Conference of the Comparative and International Education Society (CIES), Miami, États-Unis, Mars 2020.

Beaupré-Lavallée, A. et Bégin-Caouette, O. (2020). Social and curricular adaptation in the realm of vocational education: the case of Quebec CEGEPs (Canada). Conference of the Comparative and International Education Society (CIES), Miami, États-Unis, Mars 2020.

Bégin-Caouette, O. (2019). Behind Quality, there is Equality: An Analysis of Scientific Capital Accumulation in Social-democratic Welfare Regimes. Comparative and International Education, 48(1). https://ir.lib.uwo.ca/cie-eci/vol48/iss1/5.

Jones, G.A., Karram Stephenson, G.K., Scott Metcalfe, A. and Bégin-Caouette, O. (2019). Teaching or research, happy or sad? Findings from a large-scale survey of Canadian faculty. 2019 Conference of the Canadian Society for the Study of Higher Education (CSSHE), Vancouver, British Columbia, June 2nd 2019.

Bégin-Caouette, O. (2018). Measuring academic research production in Canada. Dans G. Jones, A. Metcalfe, O. Bégin-Caouette, & G. Karram Stephenson (dir), Findings from the “Academic Profession in the Knowledge Society” (APIKS): The (New) Canadian Professoriate. 2018 Conference of the Canadian Society for the Study of Higher Education (CSSHE), Regina, Saksatchewan, May 27th-29th.

Bégin-Caouette, O. (2018). How do TVET institutions preserve their singularity in this challenging global era? The case of Quebec CEGEPs. 2018 Conference of the Comparative and International Education Society (CIES), Mexico, 25-29 mars.

Karram Stephenson, G., Jones, G.A., & Bégin-Caouette, O. (2018). The academic profession and the knowledge society: Canada in the global academy. 2018 Conference of the Comparative and International Education Society (CIES), Mexico, 25-29 mars.

Bégin-Caouette, O. (2018). Les méthodes mixtes: le meilleur des deux mondes. Atelier offert au CIRST et à la Faculté des sciences humaines de l'UQÀM. Université du Québec à Montréal, Montréal, 25 janvier 2018.

Bégin-Caouette, O. (2017). The Varieties of Academic Capitalism (VoAC) Approach: A Framework to Systematically Compare Interactions Between Political-Economic Structures and Academic Research Production. Conference of the Canadian Society for the Study of Higher Education (CSSHE-SCEES). May 28-31 2017.

Bégin-Caouette, O. (2017). La « temporarité » : vecteur d’excellence et d’incertitude dans la production de recherche universitaire des pays scandinaves. 85th Conference of the Association Francophone pour le Savoir (ACFAS). May 8-12 2017.

Bégin-Caouette, O. (2017). Analyze du succès social-démocrate (et nordique!) dans le capitalisme universitaire mondial. Conférence présentée à la Chaire de recherche du Canada sur l'histoire des sciences et organisée par le Centre interuniversitaire de recherche sur la science et la technologie (CIRST). 17 mars 2017. Montréal, QC: Canada.

Bégin-Caouette, O. (2017). Equality as a Vector of Excellence in the Nordic Variety of Academic Capitalism. 2017 Conference of the Comparative and International Education Society (CIES). Atlanta, GA, March 5-9 2017.

Bégin-Caouette, O. (2016). Small Mighty Centers in the Global Academic Capitalist Race. Canadian and International Higher Education Speaker Series. November 15 2016. Toronto, ON: Canada.

Bégin-Caouette, O. & Jansen, J. (2016). Collateral damage of research-intensiveness: The transforming role of early-career researchers in Nordic academic research systems. Consortium for Higher Education Research 28th Annual Conference. September 4-7 2016. Cambridge, UK.

Askvik, T. & Bégin-Caouette, O. (2016). The intriguing interfaces between welfare regimes structures and academic research systems in OECD countries: A correspondence analysis. Consortium for Higher Education Research 28th Annual Conference. September 4-7 2016. Cambridge, UK.

 Bégin-Caouette, O. (2016). Systemic factors contributing to academic research production in Nordic higher education systems. CIDEC-OISE Seminar Series. May 4th 2016. Toronto, ON: Canada.

Bégin-Caouette, O. 2016. Three peripheries in the global quest for prestige in higher education. In P. Tarc & S. Niyozov (eds.) Working With, Against and Despite Global ‘Best Practices’: Educational Conversations Around the Globe – A RICE/CIDEC Compendium (pp.46-51). Western Ontario University Press, Toronto: Canada.

Field, C.C., Bégin-Caouette, O. & Kalpazidou Schmidt, E. (2015). Quality, equity and efficiency: The perceived impact of public-sector research funding on the level of academic production in the Nordic higher education systems. Atlanta Conference on Science and Innovation Policy. September 17 2015. Atlanta, United States.

Bégin-Caouette, O. (2015). Building Comparative Advantage in the Knowledge Society: Systemic Factors in Four Nordic Higher Education Systems. Consortium for Higher Education Research 28th Annual Conference. September 9-11 2015. Lisbon, Portugal.

Bégin-Caouette, O. (2015). Horizons and Pitfalls in Investigating Knowledge Production in Nordic Higher Education Systems. European Consortium for Political Research (ECPR) 2015 General Conference. August 26-29 2015. Montreal, Canada.

Bégin-Caouette, O. (2015). Systemic factors contributing to academic research production in Norway. Expert cultures and institutional dynamics: Studies in higher education and work (ExCID) Seminar Series, 17 April 2015, Oslo, Norvège.

 Bégin-Caouette, O. & Bian, C. (2014). Organizational Features and Academic Research Excellence in Nordic Higher Education Systems. Nordic Fields of Higher Education Conference. October 8-9 2014. Oslo, Norway.

Bégin-Caouette, O. (2014). Globally networked learning environments (GNLEs) and instructors' professional development, Canadian Society for the Study of Higher Education Annual Conference and AGM, May 2014, St. Catharines, Canada.

Bégin-Caouette, O. (2014). Looking for alternatives? The performance of social-democratic higher education systems on world university rankings, 58th Annual Conference of the Comparative and International Education Society (CIES), March 2014, Toronto.

Angers, V., Bégin-Caouette, O. & Niflis, K. (2014). How to increase participation in study-abroad programs? The organizational strategies in Quebec CEGEPs, 58th Annual Conference of the Comparative and International Education Society (CIES), March 2014, Toronto.

Additional Information

Media

Olivier Bégin-Caouette : Production de recherche et transformation des universités

Quelles perspectives pour l'enseignement supérieur?

Programmes de 2e cycle en enseignement supérieur

Olivier Bégin-Caouette : Recherche universitaire et précarité en Europe du nord

Autonomie, liberté et collégialité

Tête-à-tête avec Olivier Bégin-Caouette, professeur adjoint en enseignement supérieur comparé

Browse this profile on: