Experts in: Troubles de comportement
BOWEN, François
Professeur titulaire
- Adaptation scolaire
- Changement et innovation
- Évaluation (objectifs, outils et pratiques)
- Orthopédagogie / Orthodidactique
- Préscolaire
- Programmes d'intervention, évaluation de programmes
- Réussite scolaire
- Santé mentale des élèves
- Socialisation en milieu scolaire
- Troubles de comportement
Dr François Bowen research was primarily concerned by the development of social competence in the school milieu. In this perspective, a part of his work aims to understand how the school environment (practices, staff’s attitudes, school leadership, etc.) contributes to social adaptation among pupils. Another important part of his work concerns the development and the evaluation of the implementation and the impacts of school-based prevention programs (e.g. peers-mediation). More precisely, Dr. Bowen is interested in investigating and conceptualizing the best way to implement promising programs taking into account all of the successful conditions.
DESBIENS, Nadia
Vice-rectrice associée, Professeure titulaire
MORISSETTE, Éric
Professeur de formation pratique agrégé
- Leadership
- Administration scolaire
- Directions d'écoles
- Gestion (modes, pratiques et outils)
- Socialisation en milieu scolaire
- Santé mentale des élèves
- Changement et innovation
- Gestion de la classe, encadrement des élèves
- Développement professionnel
- Équité, efficacité et qualité (des établissements, des systèmes et des politiques)
- Formation des cadres et du personnel scolaire
- Troubles de comportement
- Persévérance scolaire
- Motivation
- Réussite scolaire
- Adaptation scolaire
- Handicap, incapacités et déficience
- Orthopédagogie / Orthodidactique